Telített zsír jó a fogyáshoz. Ezért kell zsírt enni, hogy fogyni tudj!

Telített zsír elégetése

A zsírszegény étrend hízlal! BAMA Régóta élünk abban a tévhitben, hogy gyarapodó testsúlyunk legnagyobb ellensége a zsír. Ezért sokan fogyókúrájuk első lépéseként száműzik étrendjükből a zsírokat, mégpedig szélsőségesen.

Ez azonban hiba. Mégpedig nem is kicsi, hiszen zsír nélkül nincs fogyás, nincs zsírégetés. Ezt ne hagyja ki! Mutasd meg a szépséged és legyél te Tündérszépe! Tízmilliós összdíjazás, autóhasználat és karcsúsító szári blúz minták vár a legszebbekre A szervezet zsírégető képessége nagyban függ bizonyos zsírok bevitelétől.

A legegyszerűbb diétás módszer

A zsír elleni küzdelem legfőbb érve általában az, telített zsír elégetése a zsiradék a legnagyobb energiával rendelkező tápanyagunk. Ám egy gramm zsír elégetésekor 9 kcal energia szabadul fel, míg 1 gramm szénhidrát elégetése csupán 4 kcal-t jelent.

telített zsír elégetése

Gyakran hangzik el érvként az is, hogy a telített zsír elégetése emészti meg a szervezet a legnehezebben. Amíg ezeken rágódunk, teljesen elfeledkezünk az esszenciális többszörösen telítetlen zsírsavak fontosságáról.

Az állati zsiradék telített, míg a növényi eredetű telítetlen zsírsavakban gazdag. De hogy melyik is jó szervezetünk, fogyókúránk számára?

  1. Kevesebb szénhidrátot vagy kevesebb zsírt együnk, ha fogyni szeretnénk?
  2. A legegyszerűbb, csak egy szénatomot elégetheti a telített zsírt telített, vagyis kettőskötéssel nem bíró zsírsav a hangyasav HCOOH.
  3. Elégetheti a telített zsírt, Kígyó fogyni
  4. A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el A zsírokban sok a kalória.
  5. Ashley fogyás tlc
  6. A zsírszegény étrend hízlal! | TEOL

Nézzük egy egyszerű példán keresztül: Ha megeszünk 10 dkg telített zsírt, azt a szervezet felhasználja, vagy —rosszabb esetben — zsírként elraktározza. Ha viszont ugyanezt a mennyiséget növényi magvak, olajok vagy hal képében többszörösen telítetlen zsírsavak formájában vesszük magunkhoz, azt hasznosítani tudja az agy, az idegrendszer. Hatására helyreáll a hormonális egyensúly, enyhülhetnek bizonyos gyulladásos tünetek, és egészségesebb lesz a bőr is. Ami pedig még marad belőle, azt használja fel a szervezet energiaforrásként, vagy raktározza el, mint zsírt.

telített zsír elégetése

Ugye mennyire más?! Pedig azt még nem is említettük, hogy a többszörösen telítetlen zsírsavakból különböző hormonális vegyületek is képződhetnek, melyek fontos szerepet játszanak az anyagcsere, a zsírégetés és a gyulladásos folyamatok reakcióinak szabályozásában.

A zsír, amire szükséged van Fessler Emma

Ebből a szempontból a legértékesebb többszörösen telítetlen zsírsavak az úgynevezett omega-3 zsírsavak, amelyek megtalálhatók többek között a len- a lenmag- a kenderolajban, valamint a tengeri halakban!

A zsiradékoknak van azonban egy köztes típusa is: az egyszeresen telítetlen zsírsav,  ami például az olívaolajban fordul elő nagy mennyiségben.

Ez az olaj messze nem olyan egészséges, mint az omega-3 zsírsavak legjobb forrásai, de nem annyira ártalmas, mint a telített változatok! Viszont van itt még egy momentum, amit fontos szem előtt tartani: ezek a rejtett zsiradékok.

Lényeges számolni velük, hiszen gyakran észre sem vesszük, mennyit juttatunk belőlük a szervezetünkbe.

  • Sok év után kerültek elő a felvételek.
  • Így segít a fogyásban a zsírban gazdag étrend - Dívány Így segít a fogyásban a zsírban gazdag étrend Mennyi zsírt fogyasszunk?
  • HírekVissza A zsírszegény étrend hizlal!
  • FitVideo | A zsírszegény étrend hizlal! Sőt, akár árthat is!
  • A hypokalemia súlycsökkenést okozhat

Bármilyen hihetetlen, még a legszárazabb csirkemellben, a kefírben, mákban és majdnem minden élelmiszerben található úgynevezett rejtett zsiradék! Óvakodjunk a hidrogénezéstől!

telített zsír elégetése

Az esszenciális, többszörösen telítetlen zsírsavak tisztán fogyasztva tehát jótékony hatásúak, de élelmiszeripari feldolgozásuk, vagy sütés után már egyáltalán nem ártalmatlanok.

Sőt, ha lehet, még ártalmasabbak, mint telített társaik! Az esszenciális zsírsavak ugyanis hőkezelés során átalakulnak, hidrogéneződnek transz-zsírsavakká alakulnakamelyek a szervezetben már nem kívánatos hatásokat válthatnak ki.

A 7 leggyakoribb hiba, amit a diéta során elkövethetsz - GymBeam Blog

Transz-zsírsavakban gazdag élelmiszerek a telített zsír elégetése krumpli, a hamburger, a jól átsütött csirke, a csokoládé, a chips, a kekszek, a margarin, a majonéz és a legtöbb salátaöntet. Milyen zsírokat és mennyit szabad fogyasztani?

telített zsír elégetése

Zsiradékfogyasztásunk felét növényi, másik felét állati zsiradék tegye ki. Az állati eredetű élelmiszerek rejtett zsiradéktartalma kiteszi a napi ajánlott bevitel felét, épp ezért sütni-főzni növényi eredetű zsírral ajánlatos!

A zsír, amire szükséged van

Lehetőség szerint kerüljük a kenőzsiradék vaj, margarin használatát. Hétköznapi rossz szokás, hogy a reggeli kenyérre a felvágott és sajt alá még margarint, vagy vajat is használunk.

Törekedjünk inkább arra, hogy margarin és vaj helyett különböző túró- vagy joghurt alapú krémet, tojáskrémet használjunk! Ezek amellett, hogy finom, változatos legyen az étel, ha otthon készítjük, biztosak lehetünk az összetételében.

A zsírszegény étrend hízlal! | BAMA

Az olaj ajánlott mennyiségét nagyon nehéz meghatározni, hiszen már azt sem egyszerű megítélni, hogy egy-egy étel elkészítéséhez felhasznált mennyiségből mennyi szívódik fel a szervezetben. A főzéshez viszont szükség van rá, még akkor is, ha az összes élelmiszer között az olaj a legnagyobb energiaforrás.

telített zsír elégetése

Ismert, hogy a grönlandi eszkimóknál a szív- és érrendszeri betegségek okozta halálozás nagyon alacsony a magas zsírfogyasztás ellenére. Ennek magyarázata, hogy kevés a telített zsírsav- és magas a telítetlen zsírsav bevitel.

A zsírok számos funckiót töltenek be: a sejtfalak fontos építőanyagai, szükségesek az idegrendszer normális működéséhez, hőszigetelő hatásuk van, elengedhetetlenek egyes hormonok működéséhz, valamint a zsírban oldódó vitaminok A, D, E, K csak jelenlétükben tudnak felszívódni.

Tipp: Készítsünk tojáskrémet!

Használd bármilyen eszközön

Nem kell hozzá más, csak tojás, joghurt, mustár, petrezselyemzöld, só, bors. A tojást főzzük meg, hagyjuk kicsit kihűlni, majd reszeljük le.

telített zsír elégetése

Ezután az alapanyagokat keverjük össze, tegyük hűtőbe és hagyjuk, hogy kicsit összeérjenek az ízek. Hidegen, korpás kenyérre kenve kínáljuk. Ezek is érdekelhetnek.