Világbajnoki győzelmeim egyik titka a magas intenzitású intervall edzés

Hiit sprintek zsírégetnek

Ez nem pedig nem más, mint a HIIT- magas intenzitású intervallum edzés. Alapja a pörgős kardióedzés és a monoton aerob mozgás váltakozása. Egyre több tudományos bizonyítéka van, hogy ez a leghatékonyabb edzésforma zsírégetésre. Még az edzés után órákkal később is pörgeti az anyagcserét, akár 24 órán keresztül. Mi a HIIT edzés alapelve és hogyan kezd el a gyakorlást?

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Az már nagyon régóta ismert, hogy a kardio edzés megpörget, ezért rengeteg kalóriát éget — tehát diétához vagy az állóképesség fejlesztéséhez tökéletes. Egyetlen egy probléma van vele: sok időt vesz igénybe.

A leghatékonyabb tréning a magas intenzitású intervall edzés

Ezért szépen lassan elkezdte felütni a fejét egy új trend, amit csak HIIT edzésnek neveznek. De mi is ez, mik az előnyei, hogyan működik, és miként lehet a legjobban végezni?

A leghatékonyabb tréning a magas intenzitású intervall edzés Szentgyorgyi Romeo Edzés, Intenset, No comments Ebben a blogbejegyzésben olyasmivel szeretnélek megismertetni, ami fenekestül forgatta fel az edzésről, a hatékonyságról alkotott nézeteket.

Ez magyarul a Magas Intenzitású Intervallum Edzés lenne, de a legtöbben csak intervallum edzésnek nevezik. Rengeteg fajtája van, például a tabata, gibala, fartlek… De a lényege nem más, mint hogy egy rövid, nagyon intenzív munkaszakaszt egy hiit sprintek zsírégetnek és lazább pihenő szakasz vált fel.

hiit sprintek zsírégetnek fogyni focival

Az egésznek hiit sprintek zsírégetnek a célja, hogy a munkaszakaszban a pulzusnak el kell érnie a maximális értéket ból kivonva az életkor, tehát egy 30 éves esetében Ez csak úgy lehetséges, hogy mindent beleadsz, tehát futás esetében például a lehető leggyorsabb sprintet jelent, pihenő szakaszban pedig lassú sétát.

Általában másodpercig érdemes csinálni a sprint szakaszt, hiszen ez az az időintervallum, amíg a maximális teljesítmény fenntartható, utána már akaratlanul is elkezd lassulni az ember.

8 hetes HIIT edzés a hatékonyabb zsírégetésért | ETE- Életmód magazin

Amikor valaki kezdő, ennél akár jóval kevesebb is lehet a munkaszakasz hossza, hiit sprintek zsírégetnek pihenő szakasz pedig jóval több. Annyit érdemes pihenni, hogy a pulzus visszaálljon körülbelül a normál állapotba.

Kezdőként ez akár perceket is igénybe vehet, de ahogy fejlődsz, úgy hosszabbodnak majd a munkaszakaszok, és úgy csökkennek a pihenő szakaszok. De miért lett ez a látszólag nem túl hatásos mozgásforma a világ egyik legnépszerűbb edzésmódszere?

Egyre több érv szól a HIIT edzésterv mellett

Szinte hetente napvilágot lát egy kutatási eredmény, ami azt taglalja, hogy a HIIT edzés mennyivel hatékonyabb, mint bármely más aerob edzés a zsírégetést tekintve. Ez azért van, mert a testünk oxigén-felhasználása megnövekszik edzés után, legyen szó bármelyik edzésfajtáról.

hiit sprintek zsírégetnek fogyás tippek az egészségre

De ez a HIIT esetében olyan számottevő mértékben növekszik, hogy maga az edzés után még 24 órán keresztül pörög az anyagcsere! A másik fontos szempont minden zsírégető torna esetében, hogy minimális legyen az izomveszteség, hiszen hiába nyomsz 5 kilóval kevesebbet a mérlegen, ha annak a nagy része izomveszteség.

Az intervallum edzés sok más aerob mozgással ellentétben hihetetlenül megdolgoztatja az hiit sprintek zsírégetnek testet, hiszen a sprintek közben sokkal inkább használjuk a testünket és a végtagjainkat, mint egy monoton aerob edzés során.

Ráadásul elég rövidek a sprint szakaszok ahhoz, hogy ne bontsák az izmokat.

Bejegyzés navigáció

Az izomvesztés elkerülése az egyik legfontosabb feladat a diéta során. Nagy mennyiségű fehérjebevitellel minimalizálható az izomvesztés, de ezt szilárd tápanyagból rettentően nehéz bevinni, ezért javasolt valamilyen táplálékkiegészítő használata. Érdemes kipróbálni több ízben is — erre is lehetőséged van az egy adagos tasakokkal.

Bárhol, bármikor Mivel nem kell hozzá semmiféle gép vagy súly, ezért bárhol, bármikor végezhető — akár otthon is! Ez nagyon nagy rugalmasságot ad, hiszen nem kell utazással tölteni az időt, elég csak kimenni az utcára, és már kezdődhet is.

  • A HIIT edzést már többször megemlítettem korábbi írásaimban, de csak úgy szőr mentén és sosem bonyolódtam bele igazán.
  • HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése
  • HIIT kardióedzés otthon – zsírégetés felsőfokon! - jobbanvagyok.hu
  • Fogyás letargia tünetei
  • Amennyiben kardio edzésről van szó az erősebb intenzitású intervallumban elvégzett edzés, az u.
  • Pók fogyás kiegészítő
  • May 22, Sport, egészség Biztosan sokan hallottatok már a HIIT edzésről, de ha nem tudjátok pontosan, miért is olyan hatékony ez az edzésforma, a PiuBella csapata ebben is segít!

Amikor pedig a HIIT edzés otthon történik, akkor még sportfelszerelésre sincs feltétlenül szükség. Azt azért fontos megemlíteni, hogy egy konditerem mindig nagyobb szabadságot ad, mert rengeteg gép és eszköz segíti a gyakorlatokat — de ha valakinek nagyon fontos a rugalmasság, akkor ez tökéletes módszer a súlyvesztéshez.

hiit sprintek zsírégetnek glenn harrold fogyni

A gyorsasághoz köthető még egy hatalmas előnye! Időspórolás Amellett, hogy bárhol elvégezheted, a HIIT edzés időtartama is nagyon kecsegtető, hiszen perc alatt elvégezhető.

AZ INTERVALLUM EDZÉS ELŐNYEI

A ó egészségem fogyás kihívás, hogy a munkaszakaszban elérd a maximális pulzusszámot, a pihenőszakasznál pedig engedd, hogy visszaálljon alapjáratba. Bár az egyik leghatékonyabb edzésforma, és rengeteg időt tud spórolni neked, kezdőként érdemes más gyakorlat után nézned, mert eleinte nem ritka az erős szédülés, hányinger a gyakorlatoknál, hiszen a szervezet elég nagy terhelést kaphat, és a maximális pulzustartományban dolgozni kontroll nélkül nagyon veszélyes!

Amikor már gyakorlottá válsz a különböző aerob mozgásokban, és elég nagy tapasztalatot szerzel — csak akkor térj vissza a HIIT edzés tanulmányozásához! Amennyiben pedig már haladó vagy, de bármiféle egészségügyi problémád hiit sprintek zsírégetnek, mindenképp konzultálj előtte az orvosoddal, mielőtt nekiállsz az intervallum edzéseknek!

Nincs más dolgod, mint egy hosszas és teljeskörű bemelegítés! A könnyebbség kedvéért érdemes beállítanod a telefonodon az időzítőt, ami szól 30 másodpercnél, hogy ideje megállni.